Inloggen

maandag 11 februari tot 15 februari

Hallo
Maandag:
Zoals iedere week begonnen we met ons onthaal:karewiet en praatronde
LEUK, maar de pret was van korte duur ja….ja je raadt het al LVS wiskunde
Dinsdag:we beginnen weer met LVS maar dan zijn we er vanaf.
Neee! Het einde van het leuke taal thema, maar we hebben ons avontuur overwonen,
Meneer Baldido is gered.
Woensdag; we hadden weer sportprikkels.
Donderdag; kwamen juf Aniek en juf An joepie
 

Kabeer en Lily

Bij ons in de straat

De afgelopen week werkten we met het prentenboek 'Bij ons in de straat'. Het is een heel interessant boek geschreven  in een bepaald rijmschema door IKoos Meinderts. In dit boek staan 11 huizen afgebeeld met telkens een bijzondere inwoner.

Alle buren hadden een opvallend uiterlijk en een speciaal karakter.

Als opdracht moesten de leerlingen per 2 een personage met een passend huis ontwerpen. Dat personage zou dan namelijk op huis 'nummer 12' gaan wonen. Alvorens ze hier aan konden beginnen, stelden ze een infofiche op over hun karakter. Zo konden ze brainstormen over verschillende elementen zoals: de naam, de leeftijd, het karakter, opvallende uiterlijke kenmerken, hobby's, … en nog veel meer.

Nadat ze dit gedaan hadden, konden ze aan de slag met het tekenen van hun huis en personage. Het werk werd eerlijk verdeeld en iedere leerling was creatief aan de slag.

Na de beeldles, volgde een dramales. De leerlingen leerden aan de hand van een rollenspel in de huid kruipen van een personage uit het boek of het zelfverzonnen personage. Aan de hand van bepaalde situaties maakten ze een acteerspel. De toneeltjes werden levensecht door de attributen die de leerlingen hadden gebruikt.  Aan het einde van elk acteerspel, moesten we 3 belangrijke vragen beantwoorden:

– welke personages kwamen aan bod?

– wat was de situatie?

– waar speelde het verhaal zich af?

Om het verhaal af te sluiten, schreven de leerlingen een gedicht over het boek. Het gedicht was opgebouwd volgens het rijmschema uit het prentenboek.

Hier vind je alvast enkele foto's.

 

Louise en Charlotte 04/02/2019 – 08/02/2019

Maandag we zijn met een nieuw O.W. thema begonnen ons lichaam .
dinsdag hadden we Franse toets van unité 27.
Er waren veel zieken aanwezig deze week .
woensdag hebben we onze brieven voor koning éénoog
afgegeven . Donderdag gingen we na de bib.
vrijdag hadden we wiskunde toets en spelling WP 9.

Maandag 14/01/2019 – vrijdag 18/01/2019

Maandag was een normale dag. Dinsdag hadden we toets van thema 2 en voor de rest niks speciaals.

Woensdag hadden we nieuwe sportprikkels, dit keer hebben de keuze uit boksen, basket, dans of tjoekbal. We hadden ook controledictee dat was dan woensdag. Donderdag hadden we de twee juffrouwen voor M.V. en namiddag hadden we een meester die voor natuurpunt werkt. Hij komt nog 2 maal terug dit schooljaar .En vrijdag hadden we toets wiskunde van sprong 5.

Dat was het dan.

 

Furkan en Senne

16/01/2019 – Droedels

De leerlingen van 6A maakten zelf droedels. Een droedel is een raadsel en een woordspel waarbij alleen letters gebruikt worden en waarbij de onderlinge positie dikwijls van belang is. 

De droedels kan je in de gang bewonderen. Zou jij ze kunnen oplossen?

maandag 7/01 – vrijdag 11/01

De eerste schoolweek van 2019 zit er weer op.
En we hebben een podium gebouwd.
Die moest voldoen aan 5 criteria.
-minstens 1 kg kunnen dragen.
-minstens 60 cm hoog zijn.
-minstens 1200 vierkante cm zijn.
-waterpas zijn.
-stabiel zijn.
Ook is de inspectie is gekomen.
En sommige kinderen moesten op gesprek.
Of een rondleiding geven.
Wij zijn naar de bib geweest.
En voor m.v hebben we gespeeld met taal.
We leerden over droedels, rijmen………
😍😍

EINDE
Fran en Floor

maandag 17/12 – vrijdag 21/12

We begonnen met de praatronde en toen keken we naar Karrewiet . We hadden ook godsdienst .
Dinsdag hadden we toets van frans unité 25 , we hadden ook turnen en na de middag moesten we voor whizzkids vragen oplossen .
Woensdag hadden we turnen en spellingstoets.
Donderdag hadden Floor en Julia uitgedeeld voor hun verjaardag.
Vrijdag hadden we een gezellig kerstfeestje .

Fijne feestdagen allemaal!
Tot volgend jaar!

Colin en Rayan

Het Sint-acteerspel

De leerlingen van 6A bedachten in hun groepje een vervolg op een bestaand verhaal. Het verhaal is 'De Sint heeft geheugenverlies'. 

Aan de hand van een woordweb en een stappenplan schreven ze als echte acteurs een script uit. Deze hadden ze nodig om hun acteerspel in te oefenen. 

Iedere leerling had een coole, zelfbedachte rol. Zo had je bv. de 'gadgetpiet' of kwam ineens de Kerstman voor in het verhaal.

De leerlingen hadden ook coole attributen meegebracht om hun verhaal levensecht te maken.

Bekijk alvast enkele foto's. Weldra komen de filmpjes op de blog.

10/12 – 14/12

Janne en Mirte

Maandag
Waren we begonnen met godsdienst.
Erwin was langsgekomen om uitleg over Handsout. Dat is een vereniging voor kinderen die leven in armoede.

Dinsdag
Hebben we een kleine toets gehad van de veelhoeken.
En we hebben toestelturnen gedaan.

Woensdag
Zijn we verder gegaan met turnen.
En we hebben in de klas godsdienst gehad van juf Mirja.

Donderdag
hebben we m.v. van juf Ann en juf Annick gehad.
en in de namiddag bib en boekendans gedaan

Vrijdag
Hebben we een toets van spelling gehad.
En namiddag wizzkids gedaan.

3/12 – 7/12

Hallo!

Wij zijn Michaël en Jonathan.

Het was een leuke week.
Maandag: hebben we karrewiet gekeken, zo begon onze week.
Dinsdag: namiddag hebben we een toneeltje gedaan over Sinterklaas voor de kinderen van het eerste en tweede leerjaar .Ze vonden het heel leuk.
Woensdag: hadden we voor het laatst deze trimester sportprikkels.
donderdag: hadden we o.w. en vrijdag ook.

Groetjes!

Michaël en Jonathan L.