Inloggen

het grrrriezelige klank- en theaterspel!

Zoals je in een eerder bericht kan lezen, maakten de leerlingen van 6A een griezelverhaal in doorschuifsysteem. De leerlingen waren zo geboeid door de verhalen dat het een ideale kans was om er nog iets creatiefs mee te doen.

De leerlingen verdeelden zich in een groepje van 4. Ze namen het eerste verhaal waar ze iets op hadden geschreven. Die verhalen werden gelezen in een groep.

Het meest geschikte verhaal werd dan gekozen om er dan een klank – en theaterspel van te maken.

We bespraken eerst wat een goede klank- en theaterspel was en haalden inspiratie uit het filmpje 'Ronja en de rovers'. Daarin is duidelijk te zien hoe de muziek/klanken en het acteerwerk het verhaal tot een geheel brengen. Dit filmpje werd dan ook uitvoerig besproken.

De leerlingen gingen daarna zelf aan de slag met allerlei muziekinstrumenten en attributen zoals stoelen en tafels.

Ze verdeelden ook de rollen. Er was telkens iemand die het verhaal voorlas en de anderen maakten muziek of acteerden. Hierbij werd er rekening gehouden met mimiek, intonatie en gebaren. Als echte acteurs gingen ze aan het werk!

Benieuwd naar hoe het klank- en acteerspel in iedere groep verliep? Bekijk dan zeker de filmpjes!

 

Film 1         Film 2     Film   3    Film 4     Film 5