Inloggen

Grrrrriezelen!!

Het thema halloween kwam in 6A aan bod. De leerlingen zijn geboeid door griezelfilms of griezelverhalen waardoor het een leuk idee was om een griezelverhaal te schrijven. Dit deden we op een bijzondere manier. De leerlingen schreven een griezelverhaal in een doorschuifsysteem. Iedere leerling gaf telkens zijn verhaal door en schreef er op verder. 

Alvorens we hier aan konden beginnen, maakten we samen een handig stappenplan aan het bord over wat nu de typische kenmerken zijn van een griezelverhaal.

We bespraken onder andere:

– de personages: deze zijn meestal angstaanjagende wezens

– het verhaal: spanning.

– de tijd: het verhaal bevindt zich vaak 's nachts, middernacht, in de avond

– de ruimte: in een spookhuis, in een eng bos, in een zolder, …

We bespraken ook het volledige inleiding-midden-slot- structuur. 

Daarna mochten de leerlingen zelf aan de slag. De timer werd op gezet. Iedere keer wanneer de timer afliep, moesten de leerlingen hun verhaal doorschuiven. Uiteindelijk hadden we 20 verschillende verhalen!